Un avion necunoscut a stârnit o mulțime de controverse în momentul în care a apărut în spațiul aerian de la Drobeta Turnu Severin. La scurt timp după interceptarea lui, polițiștii l-au găsit aterizat pe o pistă abandonată din Tărgoviște, Bulgaria.
Avionul care a băgat spaima în majoritatea cetățenilor români, a fost descoperit abandonat și acoperit cu cartoane pe o pistă care nu a mai fost folosită din Tărgoviște. La bordul aeronavei nu se mai afla nimeni, iar specialiștii încearcă să descopere mai multe detalii legate de locul în care s-ar putea afla personalul din interiorul avionului.
Oficialii au declarat că aeronava care a decolat din Ungaria și a survolat Serbia și România preț de câteva ore, a fost găsită astăzi, în timp ce se efectuau căutări ample. În urma verificărilor, cei care se aflau la bordul aeronavei au dispărut, dar nu înainte de a se asigura că aceasta este bine camuflată printre gunoaie.
S-a deschis o anchetă pentru a se stabili modul în care o astfel de aeronava a ajuns să survoleze statele membre NATO. Potrivit ultimelor declarații, se pare că, avionul venea din Lituania și a aterizat pe aeroportul Hajduszoboszlo, unde a alimentat. La scurt timp, acesta a decolat, urmând să ajungă în spațiul aerian românesc, iar apoi a dispărut de pe radare.
Deoarece o mulțime de persoane s-au alarmat în momentul în care o aeronavă Beechcraft a fost zărită în spațiul aerian românesc, specialiștii au dorit să comenteze din mai multe puncte de vedere acest lucru pentru a-i putea liniști pe cetățeni. Astfel, generalul Sorin Stoicescu a ajuns să se gândească la două posibile scenarii.
O primă ipoteză în ceea ce privește aeronava străină este legată de un posibil test efectuat de NATO. Astfel, este posibil ca specialiștii să își dorească să vadă cât de repede ar putea reacționa avioanele poliției aeriene în cazul în care o navă străină, care nu răspunde absolut deloc mesajelor trimise de turnurile de control, ar străbate țările membre NATO.
„A doua ipoteză este că s-a dorit ca la un nivel în spaţiul aerian necontrolat adică la sub 3.000 de metri să se creeze o atmosferă şi o preocupare care să permită ca la peste 15.000 de metri o aeronavă specială să se deplaseze în Serbia. Putea să fi fost o diversiune care să distragă forţele destinate controlării spaţiilor aeriene ale țărilor pe o anumită zonă, înălțime şi desfășurare de evenimente”, a explicat Sorin Stoicescu, expert în aviaţie.